Magyar nyelv English version Performan Group

Teljesítménymenedzsment (TM)

Teljesítménymenedzsmentnek nevezzük a vállalatok azon igényét és gyakorlati törekvéseit, amelyek mentén a vállalattal szemben támasztott követelmények szerint teljesítménye növekszik. 

Alapja a jövőorientáció, a jelenlegi helyzet és a későbbi állapot közti különbség megvalósítása. Eszköze a mérés, amely alapján az állapotok összehasonlíthatóak.

Korunk teljesítménymenedzsment rendszerei közül érdemes megemlíteni néhányat. A Balanced Score Card (BSC) középpontjában áll a a stratégia, méri a pénzügyi értéknövekedés mellett a vevők elégedettségének növekedését, a vállalati folyamatok szervezettségének növekedését és az emberi fejlesztésék értékteremtő erejét, változását. A Teljesítmény Prizma modell a pénzügyi mutatót nem tartja a mérés fontos eszközének, ellenben öt területen, és három dimenzióban méri a vállalat fejlődését: első dimenzióként az érintettek elégedettsége és az  érintettek hozzájárulása, másodikként a stratégiák, harmadikként a képességek és folyamatok stratégiai fejlődését. 

 

Kapcsolódó tartalom:

Developmen: Teljesítménymenedzsment tréning


vissza